A kutyasétáltatás

2010.01.07. 13:00

Nemrégen egy kedves barátom segítségével közöltem már bejegyzést az ember-állat viszonyáról. A lóról (köszi Andi). Most egy kicsit közelebbi témát boncolgatok, számomra közelebbit. Nemdebár megírtam az előző felszólalásomban, hogy a kutyasétáltatás közben születnek a legjobb gondolataim. El is mesélem miért.

Kezdeném ott, hogy minden gazdának a saját állata a kedvence, a legszebb neki, mégha nem is a legokosabb :). Az én házőrzőm egy rövidszőrű palotapincsi A PÖTI. Idén lesz 13 éve, hogy velem van, velem nőtt fel.
A témához ezért úgy szólok hozzá ahogy az évek alatt nap mint nap tapasztaltam. Mennyit hallottam Apámtól a Róka mondatát a Kishercegből: "Megszelidítettél, most viseld hát gondomat, felelősséggel tartozol értem..." Minden kis- és nagykedvenc olyan mint a gazdája. Ezért is kötődik hozzánk, ezért kötődünk hozzá. Hiszen gondoljunk bele. Mi is átvesszük azoknak az embereknek a szokásait egy idő után akikkel majdnem minden nap találkozunk és élünk velük. A kutyánk olyan mint mi, ezért tudja mikor vagyunk bánatosak, mikor örülünk. Ő ismer minket a legjobban, Ő az aki biztosan látja amit egy ember se.

Rátérve a dolgok lényegére. A kutyáknak szükségük van szabad levegőre, sétára, nekik is ki kell menni WC-zniükm és nekünk is ... Kell minden nap legalább egy fél óra amikor lemegyünk a levegőre, hagyjuk hogy a kutyánk végezze a dolgát, és mi is gondolkozhatunk a nap eseményein, vagy bármin. Amikor nyugodtan lassan sétálhatunk és nem kell sehova sietnim Amikor épp ésszel át tudjuk gondolni a dolgokat. Én egyedül szoktam lemenni vele, mert erre szükségem van. Ekkor  senki nem jöhet velem. Ekkor születnek a "nagy"  gondolataim.

Az évek alatt megtanultam, hogy nem kell taníttatni a kutyát. Hibázik, mint bárki. De jól jegyezzük meg úgy viselkedik és olyan lesz velünk szemben is ahogy mi bánunk vele. Nekik is kijár a figyelem, a tisztelet, a gondoskodás, és ezt mind vissza is adja. Úgy is összeszokunk vele és ha nem mondjuk a vezényszavakat, akkor is tudni fogja mikor mit akarunk tőle.

jah és mindig szedjétek fel a betonról vagy az útból a kutyapiszkot, mert ők nem tudják :).

A bejegyzés trackback címe:

https://misterbig.blog.hu/api/trackback/id/tr341648931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása